Bawi Nas Piłka

# Sport Challenge

start

turnieje

aktualności

dokumenty

galeria

kontakt

Sport Challenge – zestaw ćwiczeń bramkarskich

15 Mar 2021

“Większość dzieciaków marzyła o tym, by strzelić wspaniałego gola. Ja marzyłem o tym, żeby go zatrzymać” – Iker Casillas
Dziś dla marzycieli i nie tylko – specjalny zestaw ćwiczeń bramkarskich przygotowany przez naszego trenera bramkarzy reprezentacji OZPN Grzegorza Świerczka.
ℹ️INFO: Rebounder z powodzeniem zastąpi ściana 😉
🤸‍♀️CEL ĆWICZEŃ:
-Dobra, sprawna praca na nogach.
-Zachowanie odpowiedniej koncentracji.
-Ułożenie dłoni na piłce(odpowiednie).
ℹ️WAŻNE INFORMACJE:
-Przed wykonaniem 1 ćwiczenia – nie zapomnij o krótkiej rozgrzewce 10min.
(ćwiczenia ogólnorozwojowe, zabawy\żonglerki z piłką w ręku, ćwiczenia rozciągające).
– Każde ćwiczenie staraj się wykonywać z max. dynamiką i szybkością.
– Każde ćwiczenie powtórz 8 razy na stronę (prawa i lewa).
– Nie zapominaj o uzupełnianiu płynów w przerwach pomiędzy powtórzeniami i ćwiczeniami.
– Po części głównej- 5min.przeznaczamy na wyciszenie organizmu w ćwiczeniach rozluźniających, w lekkim truchcie, bez piłki.
– Przerwy pomiędzy powtórzeniami ok. 15sek.(na odpoczynek i rozluźnienie).
– Przerwy pomiędzy ćwiczeniami ok.2min.(na odpoczynek i rozluźnienie).
– Czas treningu ok.60min (10min.rozgrzewka+50min.część główna).
🧑‍💼WAŻNE SZCZEGÓŁY:
-Ułożenie nóg przy padach\kołyskach bocznych
– górna noga lekko wysunięta do przodu.
-Przy chwycie piłki w padach bocznych ułożenie ciała przy zetknięciu z podłożem koniecznie na bokach, nie plecach lub brzuchu.
Przy tych interwencjach nie podpieramy się na kolanie, łokciu- grozi urazem !
Często popełniany błąd u młodych bramkarzy!
– W kilku ćwiczeniach\ podczas wyjścia na przedpole bramkowe bramkarza używamy zwrotów komunikacyjnych “JA”,”MOJA”
– Przed każdym wykonaniem ćwiczenia zaznacz postawę “GOTÓW”