Bawi Nas Piłka

# Sport Challenge

start

turnieje

aktualności

dokumenty

galeria

kontakt

Sport Challenge – ćwiczenia dla bramkarzy

9 Kwi 2021

Dobry trening po świętach to podstawa!
Dlatego dziś coś specjalnie dla naszych bramkarzy przygotował Marcin Fec Szkółka bramkarska M.Feć
ℹ️INFORMACJE: Ćwiczenia można wykonać na boisku, w parku, w domu czy ogródku, wystarczy posiadać piłkę nożną.
🧑‍💼CEL ĆWICZEŃ Pierwsze 6 ćwiczeń ma charakter wprowadzający, poprawia czucie piłki oraz przygotowuje bramkarza do dalszej części rozgrzewki. Kolejne 3 ćwiczenia to ćwiczenia techniki padu które mają na celu zapoznanie się zawodnika z podłożem oraz poprawiać jego umiejętności techniczne jeśli chodzi o pady z różnych pozycji .
🤸‍♂️WAŻNE SZCZEGÓŁY: Ćwicz.1 Bramkarz w truchcie przekłada piłkę z prawej do lewej ręki wykonując skręt tułowia. Ważne, aby oczy skierowane były cały czas na piłkę, a wymach był na wysokości obręczy barkowej co powoduje dodatkowe rozciąganie.
🤸‍♂️Ćwiczenie 2 -W truchcie kręcimy piłka wokół tułowia w prawa oraz lewa strona.
🤸‍♂️Ćwiczenie 3 – W truchcie przekładamy piłkę raz pod lewym raz pod prawym kolanem wykonując wysoki skip A. Ważne, aby wysoko unosić kolana i mieć wyprostowane plecy. Ćwiczenie można wykonywać od wew. lub zew. kolan.
🤸‍♂️Ćwiczenie 4 – W szerokim rozkroku kręcimy ósemka między nogami. Ważne, aby przenosić ciężar ciała za strony na stronę, obserwować piłkę i mieć jak najczęstszy kontakt z piłka palcami.
🤸‍♂️Ćwiczenie 5 -Wyrzucanie piłki oburącz między nogami raz do przodu raz do tyłu. Ważne! Jeżeli piłka wyrzucona jest do przodu prostujemy kolana ,jeżeli do tyłu uginamy kolana
🤸‍♂️Ćwiczenie 6 – Wymiana piłki uburącz między nogami, ale łapiemy wykonując lekki skręt tułowia.
🤸‍♂️Ćwiczenie 7 – W pozycji siedzącej z lekko ugiętymi kolanami bramkarz wykonuje najpierw chwyt piłki nad głową później przechodzi do podchwytu na wysokości klatki piersiowej i wykonuje kołyskę w prawą lub lewą stronę. Ważne jest to, aby wzrok był skierowany w 1 fazie na piłkę oraz w momencie kołyski np. w prawa stronę kolano lewej nogi dochodziło w stronę klatki piersiowej. Taki ruch powoduje, że bramkarz szybciej wróci do pozycji siedzącej. W momencie powrotu noga idzie mocno do przodu.
🤸‍♂️Ćwiczenie 8 – Bramkarz w pozycji na kolanach wykonuje chwyt piłki nad głową, ściąga ją na klatkę piersiową, wykonuje mały krok kolanem po skosie w kierunku, w którym chce wykonać pad i wykonuje kołyskę. Kołyskę wykonujemy na biodrze tak, aby szybko powrócić do pozycji wyjściowej. Ważny jest atak kolanem po skosie co powoduje większy zasięg u bramkarza oraz powoduje, że bramkarz atakuje piłkę, a nie na nią czeka .
🤸‍♂️Ćwiczenie 9 – To samo tylko z pozycji GOTÓW.